9.10.13

jaka stacja, taka prowokacja

Tak się składa, że moje zainteresowania zawodowe krążą w okolicach światka mody. Umówmy się, w Polsce jest on niewielki i bardzo hermetyczny. Imprez jest kilka na krzyż, a ich poziom raczej nie powala (uwaga, nie jestem bywalczynią, bo, po pierwsze, trochę mam daleko do światowej stolicy mody, czyli Warszawy;), po drugie, na serio to nie mój klimat). Jedno, co dobre, to fakt, że rynek marek niszowych i projektantów w ciągu ostatnich lat się rozwinął i daje nadzieję na przyszłość. Ale to już zupełnie inny temat.
Otóż jakiś czas temu internet obiegł filmik, jak na Fashion Week w Nowym Jorku, dziennikarz pyta mocno przestylizowanych ludzi ze świata wielkiej mody o fikcyjnych projektantów. Wkrętka fajna, bo postaci rzeczywiście barwne, ktoś się pochylił nad nazwaniem projektantów z jajem i nawet fikcyjne zdjęcia pokazał. O, tu film:


Pomysł szybko podchwyciła stacja TVN i na jedną z warszawskich imprez modowych wysłała Filipa Chajzera. Jaka stacja, taka prowokacja. Chajzer pytał totalnych młodzików o tym, co sądzą o projektach Karla Gotta i Hansa Klossa, i innych Schlezwigów.
Jestem bardzo ciekawa, po pierwsze, ile osób z nas bez tremy wypowiedziałoby się przed kamerą, szczególnie w wieku lat 20, po drugie, takie pytanie z zaskoczki na serio może zamotać w głowie. Ale przede wszystkim, stacja, która sama promuje głupotę i żenadę naszej rzeczywistości (chyba nie muszę wymieniać żenujących programów, seriali, bo jest ich pełniutka ramóweczka) nagle uzurpuje sobie prawo do demaskowania niewiedzy rzekomego "świata mody".
Ja to się po raz kolejny zażenowałam TVNem.
A kto nie widział, niech sobie zobaczy:

http://dcs-188-64-85-9.atmcdn.pl/dcs/o2/tvn/web-content/m/p8/v/33ebd5b07dc7e407752fe773eed20635/5213dcd6-2f28-11e3-8255-0025b511229e-480p.mp4

No i oczywiście dziękuję, że w programie wytłumaczono, kim był Karl Gott i inni, poszerzyłam moją wiedzę ogromnie.
I żeby była jasność: światek polskiej mody bywa bardzo śmieszny i karykaturalny, ale nie składa się z samych idiotów. A tak pewnie teraz będą myśleć widzowie DD TVN.

Co prawda jedna rzecz rozbawiła mnie bardzo, a mianowicie dowiedziałam się o istnieniu "jutuberów", a zdawało mi się, że akurat na Social Mediach to się trochę wyznaję.

Brak komentarzy: